نظرسنجی سوالات متداول پرسش و پاسخ تابلو اعلانات نقشه سایت نمای اصلی
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
دفتر تالیف کتاب های ابتدایی و متوسطه نظری
 
 
 
 
به نظر شما استفاده از امكانات تكنولوژيكي نظير تبلت و موبايل بوسيله دانش اموزان در آموزش جغرافيا جايز است ؟
بله
خير
هنوز براي اين كار زود است
تا مهيا شدن بستر اين موضوع بايد صبر كرد
پس از اجراي آزمايشي و بررسي نتايج آن در صورت مطلوب بودن ، داوطلبانه به كار گرفته شود
پس از اجراي آزمايشي و بررسي نتايج در صورت مطلوب بودن ، بايد اجباري شود
آيا همه مشكلات ديگر ما حل شده كه به سراغ اين آمده ايم؟
خيلي وقت است كه استفاده مي شود .بچه ها در مورد تكنولوژِی منتظر اجازه ما نمي مانند



انتخاب محتوا و سازماندهی آن
چهارشنبه 18 بهمن 1385  ساعت: 13:44

انتخاب محتوا و سازماندهی محتوا

                              جهت آشنایی معلمان با فرایند تولید کتاب های درسی

                                                        دکتر مهدی چوبینه

                                                   choobineh@programmer.net


در برنامه آموزشي اين دوره بخشهاي مختلف فرايند برنامه ريزي درسي به مخاطبان ارائه مي شود . در اين قسمت به يكي از مهم ترين بخشهاي برنامه درسي اشاره مي شود . اگر چه اين موضوع از اهميت ساير بخشها نخواهد كاست اما به دليل نقشي كه در زمان توليد محتوا به عنوان عيني ترين جلوه برنامه درسي خواهد گذاشت نياز به مراقبت بيشتري خواهد داشت.


برنامه ريزي درسي چيست ؟

تعاريفي از برنامه درسي:

برنامه درسي(Curriculum Development ) از لحاظ مفهومي اشاره به يك فرايند دارد كه حاصل يا نتيجه آن برنامه درسي( Curriculum ) است . اين واژه از ريشه لاتين ( Race Course ) به معناي ميدان حركت و مسابقه يا فاصله و مقدار راهي است كه افراد بايد طي كنند تا به مقصد مورد نظر دست يابند[1] . غالبا آنچه در ادبيات اين رشته علمي متداول است واژه با عنوان Curriculum است و از رشته تحصيلي خاصي بنام ((برنامه درسي )) نام برده مي شود.

دریافت مطلب(PDF)  حجم:  144 KB

دفعات بازديد: 5991
تعداد بازديدكنندگان: 5281