نظرسنجی سوالات متداول پرسش و پاسخ تابلو اعلانات نقشه سایت نمای اصلی
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
دفتر تالیف کتاب های ابتدایی و متوسطه نظری
 
 
 
 
به نظر شما استفاده از امكانات تكنولوژيكي نظير تبلت و موبايل بوسيله دانش اموزان در آموزش جغرافيا جايز است ؟
بله
خير
هنوز براي اين كار زود است
تا مهيا شدن بستر اين موضوع بايد صبر كرد
پس از اجراي آزمايشي و بررسي نتايج آن در صورت مطلوب بودن ، داوطلبانه به كار گرفته شود
پس از اجراي آزمايشي و بررسي نتايج در صورت مطلوب بودن ، بايد اجباري شود
آيا همه مشكلات ديگر ما حل شده كه به سراغ اين آمده ايم؟
خيلي وقت است كه استفاده مي شود .بچه ها در مورد تكنولوژِی منتظر اجازه ما نمي مانند



آشنايی با روش‌های فعال در آموزش جغرافيا
سه‌شنبه 21 شهريور 1385  ساعت: 08:05

آشنایی با روش‌های فعال در آموزش جغرافیا

      دکتر مهدی چوبینه

 1384

                                                                           

موضوع بحث در رابطه با روش كار گروهی در آموزش جغرافیا می‎باشد كه ما در این درس سعی می‎كنیم در مورد مشخصات این روش توضیحاتی را ارئه كنیم.

برخی اوقات دانش ‎آموزان به صورتهای تك نفره یا گروهی در فعالیت‎های آموزش جغرافیا شركت می‎كنند كه هر كدام از آنها ویژگیهای خاص خود را دارا می‎باشد. نام شیوه تدریس Team Learning می‎باشد كه شیوه‎ای فعال در آموزش جغرافیا بوده و شامل مراحل تدریس، آموزش و آموختن می‎باشد.

در این روش دانش‎آموزان توسط مدرس گروه‎بندی شده و تقسیم كار می‎شود. نحوه گروه بندی به گونه‎ای باید باشد كه دانش‎آموزان ضعیف و قوی در یك گروه قرار گیرند و دانش‎آموز ضعیف به واسطه آموختن از دانش‎آموزان سطح بالاتر،‌سطح علمی خود را بالا می‎برد و خود را هم سطح با دیگر دانش‎آموزان می‎كند.

در ابتدا امر استاد، سرفصلی از كتاب را مد نظر قرارداده وآن را به یكی از گروهها ارجاع می‎دهد. مفهوم این امر این است كه كدام گروه می‎تواند مطالبی مربوط به كتاب درسی را به صورت پروژه یا تحقیق ارائه نماید.

ادامه مطلب را در http://www.irib.ir/amouzesh/m/m-raveshhaye_amouzesh_joghrafia.htm مطالعه نمایید.

دفعات بازديد: 8110
تعداد بازديدكنندگان: 6984